Pierwsze dni stażu na Malcie

My, uczniowie Zespołu Szkół Samochodowych w Częstochowie 16 października rozpoczęliśmy  staż zagraniczny z programu POWER "Po zawód do Europy ” na Malcie.

Po podróży zameldowaliśmy się w hostelu i zwiedziliśmy okolice miasta. W niedzielę zorganizowana była wycieczka na najładniejszą plażę na wyspie „Golden Bay”. W poniedziałek każdy uczeń został zaprowadzony do warsztatu. Po zapoznaniu się z miejscem i pracownikami rozpoczęliśmy ciężką i wymagającą  pracę na wyspie. Od poniedziałku do piątku pracowaliśmy  w warsztatach, gdzie zdobywaliśmy nowe doświadczenia i rozwijaliśmy swoje umiejętności językowe. W sobotę zorganizowana została wycieczka do stolicy Malty. Valletta w całości znajduje się na liście UNESCO. To małe miasto zamieszkuje około 7000 mieszkańców, a jego powierzchnia to około 80 ha. Z atrakcji, które  udało nam się zwiedzić możemy wyróżnić: Górne i Dolne Ogrody Barrakka, Katedrę Świetego Jana, Baterię Armatnią. W międzyczasie udaliśmy się na rejs po zatoce Grand Harbour.

Na sam koniec dnia wróciliśmy  do hostelu, gdzie czekała na nas pyszna kolacja.