Relacja uczniów z pobytu na stażu w ramach projektu „Praktyka czyni mistrza” – grupa 1

Dnia 20.05 grupa częstochowska rozpoczęła swoją podróż do Portugalii  do Ofir de Mar na praktyki zawodowe. Pod naszą szkołą czekał autobus, który zawiózł nas na lotnisko Warszawa - Modlin. Stamtąd polecieliśmy do Porto. Lot odbył się pomyślnie, a z lotniska odebrały nas: pani Chantal i pani Dominika ze stowarzyszenia Euromob. Pojechaliśmy do naszego miejsca zamieszkania. Następnego dnia po śniadaniu poszliśmy na plażę. Kolejne godziny spędziliśmy zwiedzając Porto. Zobaczyliśmy m.in. : Ponte de Dom Luis I nad rzeką Douro odbywając po niej rejs, Katedrę Sé, dworzec Porto São Bento. Obiadokolacje zjedliśmy w McDonaldzie, po czym wróciliśmy do domu.

W poniedziałek po raz pierwszy udaliśmy się do naszych zakładów pracy, gdzie pracodawcy poinformowali nas, na czym będą polegały nasze obowiązki. Siestę spędziliśmy w restauracji Industria nieopodal naszych miejsc pracy. Praktykę skończyliśmy o godzinie 17:30. Wtorek o 9:00 na nowo zawitaliśmy do warsztatów, w którym tradycyjnie pracowaliśmy przez ponad 8 godzin. Zaraz po powrocie świętowaliśmy 19- ste urodziny Kacpra. Wieczór spędziliśmy nad brzegiem oceanu zachwycając sie zachodem słońca. Środa była bardzo słonecznym dniem, dlatego po ciężkiej pracy relaksowaliśmy się pływając w basenie. Czwartek był kolejnym pracowitym dniem, który wyglądał podobnie do poprzednich. Piątek - ostatni i najbardziej pracowity dzień zakończyliśmy długim spacerem po okolicy i odpoczynkiem na plaży.